Toimintaamme

Kotkassa 30.6.2023

Hyvä Kotka-seuran jäsen

Kesäiset terveiset Kotka-seurasta. Kiitos siitä, että olet seuramme jäsen!

Kotka-seuran hallitus on jo jonkin aikaa käynyt keskustelua seuran jäsentilanteesta. Seuran jäsenrekisterissä on 249 jäsentä, joista tänä vuonna jäsenmaksun on maksanut 79. Tilanne on säilynyt tällaisena jo useita vuosia. Jokainen jäsen aiheuttaa kustannuksia seuralle, jonka tulot syntyvät pääasiassa jäsenmaksuista. Jäsenmaksut ovat seuratoiminnan tukijalka. Painettuja jäsenkirjeitä lähetetään edelleen monille jäsenille.

Hallitus on päättänyt poistaa jäsenluettelosta ne, jotka eivät ole maksaneet vuoden 2023 jäsenmaksua 20 euroa 31.7.2023 mennessä Kotka-seuran tilille FI96 5172 0220 1827 87. Käytä maksaessasi viitenumeroa 202 190 271.

Kesälläkin tapahtuu Kotka-seurassa. Perinteinen Merivoimien juhlapäivän Ruotsinsalmen risteily perinnealus Vivanilla lähtee Kantasatamasta su 9.7 klo 14. Oppaanamme toimii Antero Kekkonen. Aluksella on myytävänä kahvia ja pientä purtavaa ja tietenkin arpajaiset. Ilmoittautumiset risteilylle  7.7 mennessä sähköpostilla hannu.marttila(at)kymp.net tai viestillä numeroon 044 2840802. Retken hinta 35 euroa, lapset 15 euroa.

Meripäivien aattona ti 25.7  klo 19 Sapokan vesipuistossa pidettävän Juha Vainio -seuran konsertin yhteydessä paljastetaan tämän vuotinen Kotka-seuran Tervamestari. ilmainen tapahtuma.

Elokuussa 26.8 klo 18 Kantasatamassa vietämme Ilta Satamassa-tapahtumaa yhdessä Juha Vainio -seuran kanssa, ohjelmassa on Langinkosken Leidien musisointia, yhteislaulua Kristiina Langin ja Mika Huusarin johdolla, arpajaiset ja pientä purtavaa. Ilmainen tapahtuma.

Elokuussa vierailemme jälleen Kyminlinnassa 16.8 klo 18. Tutustumme Kyminlinnan kasvillisuuteen Päivi Purtilo-Uskin opastuksella ja nautimme piknik-eväitä. Omat kyydit. Sisään meno Kymintien puoleisesta portista (Viipuriportti) lähellä Kyminlinnan seisaketta. Autot ja polkupyörät voi ajaa portista sisään. Suositellaan pukeutumaan säänmukaisesti, hyvät kengät ja vesipullo mukaan. Liikutaan luonnossa. Tämä jäsentapaaminen on ilmainen.

Syyskuussa Kotkassa vietetään valtakunnallisia Kotiseutupäiviä 8-10.9.2023. Silloin Kotkassa on monenlaisia tapahtumia ja monenlaista ohjelmaa.

Kotka-seura järjestää la 9.9 klo 12-15 risteilyn kaljaasi Vivanilla, matkaoppaana on Antero Kekkonen. Lähtö Kantasatamasta. Risteilyn hinta on 35 e, lapset 15 e. Ilmoittautumiset to 7.9 mennessä hannu.marttila(at)kymp.net tai tekstiviesti 044 2840802.

Kotka-seuran jäsen Timo Tähtinen kutsuu Kotka-seuran jäseniä syksyiselle piknikille kotipihallensa Pernoontie 547 ke 13.9 klo 14. Ilmoittautumiset ma 11.9.2023 mennessä puheenjohtajalle. Ilmainen tapahtuma.