Kotkalainen kalenteri myynnissä

• 7.11.9.12.2022

Tietoa ja kauniita maisemia

Kotka-seuran kalenterissa

Missä sijaitsi neiti Englundin hattusalonki? Millaisia olivat insinööri A. F. Collinin varastomakasiinit?

Mistä saatiin 1900-luvun alussa ”käytöllistä” vettä?

Missä sijaitsi vuonna 1907 tulipalossa tuhoutunut, yli silloin yli satavuotias kenraalinrouva Swertschkoffin talo?

Toukokuun 11. päivänä vuonna 1925 luovutti Kunnallissairaalan urakoitsija, rakennusmestari Oskari Huovinen rakennuksen Kotkan kaupungille. Se etsii nykyään uutta käyttöä. Paljonko alkuperäinen kustannusarvio oli ylittynyt?

Näihin kysymyksiin löytyvät vastaukset Kotka-seuran Kotkalaisesta kalenterista vuodelle 2023. Kalenterin teemana on Vanha, kaunis Kotka. Joka kuukaudelle on vanha valokuva, johon liittyy kotkalaisen historian tuntijan Pekka Takojan kirjoittamat mielenkiintoiset tekstit.

-Parin vuoden tauon jälkeen olemme jälleen julkaisseet jo perinteikkään kalenterimme. Toivomme, että sen kauniit kuvat ja mielenkiintoiset tekstit tuovat iloa kotkalaisille, kertoo Kotka-seuran puheenjohtaja Hannu Marttila.

Kalenteria myydään Pasaatissa 24.11, 25.11 ja 26.11 sekä markkinapäivinä klo 10-14. Kalenteria saa ostaa myös Hannu Marttilalta, Irja Sinivaaralta, Jukka Lopperilta ja Ulla-Maija Sieviseltä. Yhteystiedot löytyvät osoitteesta kotka-seura.fi. Kalenterin voi myös tilata Hannu Marttilalta. Tilaukseen lisätään postimaksu.